FAKTA - SÖDRA INNERSTADEN

Södra Innerstaden är
en stadsdel i Malmö.

I Södra Innerstaden bor
det ungefär 34 000 människor.
Ungefär 10 000 människor
är 20-30 år gamla.

I Södra Innerstaden finns
det många kaféer,
restauranger och barer.
Här finns också platser för
musik, teater och film.

De flesta lägenheterna i
Södra Innerstaden är
små. De har bara ett eller
två rum.
Nästan hälften av alla
lägenheter är bostadsrätter.
Det har blivit dyrare
att köpa bostadsrätt
i Södra Innerstaden
de senaste åren.

Södra Innerstaden ligger
i mitten av Malmö.
Därför kan man cykla
och gå till de flesta
affärer och områden.
I Södra Innerstaden finns
det en stor busstation.
Tågstationen Persborg
finns i stadsdelen.
Det är också nära till Citytunnelns
station Triangeln.

Kontakta oss

Medborgarkontoret Södra Innerstaden
Tel: 040 34 64 84
Besöksadress
Bergsgatan 54
Visa på karta
Stadsdelsförvaltning Södra innerstaden
Skriv till oss
E-post: sodrainnerstaden@malmo.se
Tel: 040 34 64 23
Postadress
Stadsdelsförvaltning Södra innerstaden
Bergsgatan 54
20580 Malmö
Besökstider
Vardagar 08.00 - 16.00
Kalendarium för allt som är på gång … teater, utställningar, konserter med mera
Malmöinitiativet