På dessa sidor hittar du information
som kan hjälpa dig
när du tänker köpa,
bygga eller ändra
en fastighet i Malmö.
Du kan också läsa om
om hur du kan anpassa ditt hem
och söka bidrag
för ändringarna.
Här får du svar
på frågor du kan ha
angående din bostad
och miljö.
Frågorna kan gälla alltifrån
vatten och avlopp
till hur du kan leva
miljövänligt.
Hos Boplats Syd kan du
hitta lediga lägenheter
i Malmö.
Boplats Syd ansvarar också över
kommunala tomter och
senior — och studentlägenheter.
Seniorlägenhet är en lägenhet
för personer över 55 år.
Boplats Syds webbplats
Om du söker
någon karta över Malmö
hittar du den under
lantmäterimyndigheten.
Våra databaser innehåller
exempelvis information om
fastigheter, byggnader
och adresser.
I stadsbyggnadsnämndens arkiv
finns ritningsarkiv med
bygglovshandlingar, protokoll med mera .
Hit kan du komma om du
har ett hus eller lägenhet
och vill veta när det är byggt
och om det har byggts om.
