Lättläst om Garaget

Alla är välkomna till Garaget! Här finns det mycket att göra.

Detta händer på Garaget

Nästan varje kväll och helg händer det något på Garaget. I vårt program kan du läsa mer om vad som händer. Det kan vara föredrag, dans eller musik eller annat. Fråga oss om du vill veta mer.

Låna böcker och dator

På Garaget kan du låna böcker. Det finns lättlästa böcker och böcker på andra språk. Det finns böcker till barn också.

För att låna behöver du ett lånekort. Det kan du få gratis på Garaget. Garaget är ett bibliotek.

Du kan använda dator och internet och läsa tidningar.

Om du har frågor hjälper vi dig.

Skapa, pyssla, rita och sy

På Garaget finns en Kreativ verkstad. Där kan du sy på symaskin. Du och dina barn kan rita och göra halsband. Det finns verktyg som du kan låna. Det finns också kurser där du och dina barn kan pyssla.

Äta och fika i kaféet

På Garaget kan du köpa kakor och dricka. Det finns pannkakor och frukt och barnmat. Det är billigt. Du kan ta med dig egen mat också. Den kan du värma här.

Kontakta oss

Garaget
Skriv till oss
E-post: garaget@malmo.se
Tel: 040 34 02 99
Postadress
Garaget
Malmö stad
205 80 Malmö
Besöksadress
Lönngatan 30
Visa på karta
Besökstider
måndag 16-18, tisdag 16-21, onsdag-fredag 16-18, söndag 12-16
Kalendarium för allt som är på gång … teater, utställningar, konserter med mera
Information om aktuella kultur- och nöjesarrangemang samt biljettbokning på Kulturcentralen
Malmöinitiativet
Malmö stads app för pektelefoner hittar du på malmo.se/peka