$left
$middle

Intyg och pensionssupport

Här kan du som jobbar eller har jobbat i Malmö stad beställa arbetsintyg, tjänstgöringsintyg eller inkomstintyg samt få information om tjänstepension via vår pensionssupport.

Beställ rätt intyg

Välj vad du ska ha intyget till nedan för att få upp rätt länk till beställningen. Beställ endast det intyg du behöver. 

Är du osäker på vilket intyg du ska beställa – kontakta HR-support.

Den här informationen innehåller intygen

Tjänstgöringsintyget redovisar din totala anställningstid i Malmö stad. Det innehåller inga uppgifter om din arbetsinsats.

Inkomstintyget innehåller information för att styrka din lön som du har från Malmö stad.

Om du har arbetat i minst sex månader och har slutat din anställning kan du få ett tjänstgöringsbetyg. Det innehåller din anställningstid samt en beskrivning av dina arbetsuppgifter och ett utlåtande om din arbetsinsats. Kontakta din närmsta chef för att få ett tjänstgöringsbetyg.

Arbetsgivarintyget ska du lämna till din A-kassa. Intyget visar hur många timmar du har varit i tjänst de senaste 12 arbetade månaderna eller den period A-kassan kräver. Är du timavlönad får du din lön en månad i efterskott. Om du som är timavlönad beställer ett arbetsgivarintyg som ska gälla till dagens datum, måste du därför vänta tills din lön är klar i HRutan innan du kan få ditt intyg. Har du frågor om när du kan få ditt arbetsgivarintyg, kontakta gärna HR-support.

HR-support

Telefon: 040-34 94 94

Öppettider: Vardagar 8.30–16.00. Lunchstängt mellan 11.30-12.30.

Pensionssupport

Till Pensionssupporten kan du vända dig om du arbetat i Malmö stad och har frågor om din pension.

Telefon: 040-34 96 44

Öppettider:

  • Måndagar och torsdagar klockan 13.00-15.00.
  • Tisdagar och onsdagar klockan 09.00-11.00.
sv