Fler elever tar gymnasieexamen i Malmö stads gymnasieskolor
Fler avgångselever vid Malmö stads kommunala gymnasieskolor tar gymnasieexamen i år jämfört med förra året. Enligt preliminära siffror från gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ökade antalet avgångselever med gymnasieexamen från 1611 till 1701. Andelen avgångselever med gymnasieexamen är stabil och ligger på 86,6 procent. De slutliga resultaten fastställs i augusti.